جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم
سرخط خبرها

امسال طرح استقبال از بهار شهرداری مشهد متفاوت است

  • کد خبر: ۱۵۴۷۴۸
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
امسال طرح استقبال از بهار شهرداری مشهد متفاوت است
موضوع شهرآرایی و آذین‌بندی و المان‌های شهری فعالیتی گسترده است که سبقه‌ای ۱۵ ساله دارد و در این حوزه، همه‌ساله و پیش از سال نو، اقدامات ویژه‌ای صورت می‌گیرد که برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز جلوه بسیار متفاوت و جذابی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ طرح استقبال از بهار شهرداری مشهد؛ یکی از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه شهرداری در سال‌های اخیر است که توانسته به نحو شایسته‌ای در میان جوامع مخاطب خود محبوبیت کسب کند. استقبال از بهار جزو رویداد‌های مهم مدیریت شهری بوده که مبدا اصلی و مبتکر آن شهرداری مشهد است. از این رو سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس، برنامه‌های ایام نوروز ۱۴۰۲ خود را در ۳ بخش، آذین‌بندی و شهرآرایی، ساماندهی معضلات اجتماعی و کودکان کار و متکدیان و همچنین اسکان اضطراری، خدمات ویژه‌ای را به شهروندان و زائران رضوی تقدیم می‌کند.

موضوع شهرآرایی و آذین‌بندی و المان‌های شهری فعالیتی گسترده است که سبقه‌ای ۱۵ ساله دارد و در این حوزه، همه‌ساله و پیش از سال نو، اقدامات ویژه‌ای صورت می‌گیرد که برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز جلوه بسیار متفاوت و جذابی دارد.

امسال نیز مدیریت شهری به دنبال ایجاد فضای بانشاط برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز است و برهمین اساس استقبال از بهار امسال را با مشارکت هنرمندان آغاز کرد، در اقدامی ابتکاری با شکل و شمایل پیش آمده و هنرنمایی هنرمندان که سبب شد در شهر‌های دیگر نیز اجرایی شود. در رویداد استقبال از بهار ۱۴۰۲، ۵۲۶ هنرمند مشارکت کردند که بیش از ۲۰۰۰ اثر و ایده در بخش‌های مختلف ارائه شد.

استقبال از بهار امسال به غیر از گل‌آرایی، فضاآرایی و عمران، شامل بخش‌های دیگری نیز می‌شود، از جمله این بخش‌ها می‌توان به طراحی، جانمایی و نصب المان، نقاشی دیواری، نمایش‌های خیابانی، سرود، فضاآرایی و پارچه‌‎آرایی معابر و ... اشاره داشت که برآیند آن‌ها به دنبال فراهم آوردن جلوه متفاوتی از شهر است.

از آنجایی که مشهد یکی از شهر‌های پیشتاز در حوزه تئاتر است، برهمین اساس، یکی از بخش‌های ویژه استقبال از بهار امسال نمایش‌های خیابانی است؛ آثار ارائه شده در این حوزه توسط داوران و اساتید پیشکسوت، ارزیابی و ۱۵ گروه انتخاب شدند که از این تعداد، ۵ گروه از استان‌های دیگر کشور هستند که در ایام نوروز، به اجرای نمایش‌های خیابانی می‌پردازند.

گفتنی است؛ استقبال از بهارفرآیندی هشت ماهه‌ای دارد که از تیرماه آغاز می‌شود تا در اسفندماه، شهری پویا داشته باشیم.

فرآیند انتخاب محورها، طرح‌های گرافیکی، انتشار فراخوان، فرآیند داوری و تحلیل آثار در تیرماه آغاز خواهد شد؛ در این حوزه ۶۰۰ اثر داوری شده و با توجه به تقارن اعیاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان و نوروز، رویداد‌های ویژه‌ای درنظر گرفته‌ایم.

امسال شهرداری در بخش المان‌ها به سمت ساخت المان‌های کوچکتر رفته است تا تعداد آثار را افزایش و عدالت توزیعی را بیشتر کند. جداره‌های اتوبوس، پل‌ها، نقاط پرتردد شهری و ... همگی در نوروز مدنظر و مورد توجه بوده تا حال و هوای عید در سراسر شهر ملموس باشد.

 ۴۵۰ نقطه در بخش آذین‌های شهری پیش‌بینی شده و طراحی‌ها به نحوی است که مردم در کنار این المان‌ها حضور پیدا کنند و با آن‌ها تعامل برقرار کنند

همچنین پهنه‌های مختلفی در سطح شهر پیش‌بینی شده است که یکی از این پهنه‌ها، ویژه کودکان است که با موضوع ایران و توجه به جانوران و گونه‌های گیاهی درحال انقراض و آگاهی‌بخشی در این خصوص با روش‌های جذاب درنظر گرفته شده؛ این مکان‌رویداد در میدان جانباز جانمایی شده و دربرگیرنده ۲۲ المان است. مکانی مختص نوجوانان در رودپارک پیش‌بینی شده است که در این مجموعه، آثار نجوم و صور و فلکی و المان‌های علمی است که کاربردی بوده و بازدیدکنندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->